Het meisje van Vermeer. Een schitterend werk uit De Gouden Eeuw is inmiddels voor 15,= euro als poster verkrijgbaar. De afbeelding blijft fraai, maar jezelf onderscheiden met de poster van dit meesterwerk .........

5 Voorname redenen om niet te werken met stockfoto's.


1. Stockfoto’s raken niet


Veel van de populaire stockfoto-sites zijn Amerikaans. De modellen zijn erg mooie mensen, maar of ze jou raken ? Veel te gelikt allemaal.
Bij een website met stockfoto’s is de vraag snel gesteld of jouw klantbelofte niet even onecht is.  Jij wilt potentiële klanten toch raken met echte boodschappen ?

2. Stockfoto’s zijn
niet onderscheidend

Waarom op de contact pagina geen leuke foto van jouw eigen receptionist of call center.  Met jouw website wil jij jezelf onderscheiden. Denk jij dat “die gemodelleerd lachende dame” jou gaat onderscheiden ?  Wij krijgen echt de kriebels van steeds dezelfde dame te zien.

 

3. Stockfoto’s zijn
cliché

Ook jij kent ze ongetwijfeld. De twee handen die een overeenkomst bevestigen?  Of “de 8 handen ineen” die teamwork uitstralen.  Op zich wordt met een krachtig beeld de bedoeling goed weergegeven. De boodschap blijft helaas wel `een uit een dozijn`. Plat getreden paden.

Indien jij cliché wilt overkomen en jezelf niet wilt onderscheiden, vooral de stockfoto’s blijven gebruiken.

4. De klant kan zich niet identificeren met stockfoto’s

Voor het opbouwen van de  “know, like trust factor” zijn oprechte en mooie beelden onmisbaar. De afbeelding van een Californian hunk of babe lijkt in de verste verte niet op een klant waarmee jouw prospect zichzelf zal associëren. Tenzij jullie Bay Watch materiaal verkopen natuurlijk.
Laat liever echte klanten zien.

5. Stockfoto’s zijn slecht voor conversie

Heb jijzelf ook bepaalde afbeeldingen die je echt niet meer kan zien ? Afhaak foto’s noemen wij ze.
Pagina’s met afhaakfoto’s scoren erg goed op Google Analytic. Het zijn de voornaamste exit pagina's. Stockfoto’s zijn gewoon slecht voor je conversie.

Jouw campagne en website worden duizenden keren gezien.
‘Penny wise en pound foulish’ om te besparen op fotowerk.

Het prijsverschil tussen het origineel en een poster van 'Het Meisje van Vermeer' is extreem. Wellicht is het een grote geruststelling te weten dat het prijsverschil tussen stockfoto’s en het echte werk uiteindelijk marginaal is.

Veel BeeldenKracht gewenst !

Deel dit bericht